Saturday 30 April 2011

Khasiat Enzim Noni

"
"

Antara khasiat yang terkandung di Noni Enzim:
Meningkatkan daya tahan tubuh, Menormalkan tekanan darah, Melawan tumor dan kanser, Menghilangkan rasa sakit, Anti keradangan dan anti alergi, Anti bakteria, Mengawal tekanan (stress) dan Mengawal perubahan energi tubuh.
Noni Enzim ini secara umumnya dapat membantu penyakit di antaranya seperti:
Tekanan darah tinggi, Barah, Penyakit jantung, Kencing Manis, Masalah seksual, Lemah badan, Berat badan berlebihan, Masalah penghadaman, Masalah buah pinggang, Gout, Ketagihan merokok, Luka kecil/besar dan pelbagai lagi.
Pati Mengkudu atau Noni Enzim (Nama saintifik : Morinda citrifolia) memang semenjak dahulu lagi telah digunakan sebagai penyembuh secara tradisional. Ia dikenali sebagai makanan ajaib yang berupaya menyembuhkan luka dalaman. Ciri-ciri anti-radikal bebas yang terdapat didalam Noni Enzim, berupaya melindungi dari kerosakan jantung dan memperbaiki sistem penghadaman. Bahan-bahan aktif dalam Noni Enzim juga mampu membantu merencatkan sel-sel kanser, mengawal kandungan gula dalam darah, mengawal tekanan darah tinggi dan meningkatkan kekuatan badan menentang penyakit melalui pengukuhan sistem imunisasi badan seterusnya membaiki sel-sel yang rosak kembali sihat dan berfungsi seperti sediakala.

No comments:

Post a Comment